• Aan het eind van het lopende seizoen zal weer de gouden schoen worden uitgereikt aan de algeheel topscorer van alle seniorenteams. Deze prijs is enkele jaren op rij naar Bo Knoops gegaan, die in haar loopbaan heel wat doelpunten voor ons damesteam heeft gescoord. In de door Corona vroegtijdig afgebroken seizoen daarna leek veteraan Dennis Stelten op weg naar de winst. Dennis doet ook dit jaar weer mee in de hoogste regionen van het klassement. Dit in tegenstelling tot Bo die helaas met heel wat fysieke ongemakken te kampen heeft.

Net zoals voorgaande jaren tellen enkel de in competitieverband gescoorde doelpunten mee. Dat maakt de stand ook enigszins vertekend aangezien het 1e en 2e elk 6 wedstrijden hebben gespeeld, de veteranen maar liefst 9, en de overige teams allemaal 5 wedstrijden.

In deze eerste seizoensupdate trekken we normaliter nog niet al te veel conclusies. Dit seizoen is er echter geen twijfel over wie er al medio november op poll position staat voor de winst. Veteraan Pascal Conjour heeft immers al 19 (❗️) doelpunten gescoord in 8 wedstrijden.

De veteranen zijn sowieso goed vertegenwoordigd in de lijst. Want Bart Pantus (9x) en Dennis Stelten (6x) staan eveneens in de top 4. Een teken dat de veurhoedespelers bij de vets elkaar ook het succes gunnen.

Tussen deze oudjes in, heeft Bart Linders namens ons 4e elftal, zich genesteld. Ook Bart wist al 6x het netje te vinden. Verder verdient Jos Ostendorf nog een eervolle vermelding. In het door hemzelf bijgehouden pre-assist-klassement gaat hij namelijk aan de leiding met 27 pre- assists. Klasse Jos!

Neemt u verder het lijstje in alle rust door. Want er prijken zowel namen van jeugdige talenten, als van nieuwe aanwinsten, als van vermaarde Ster-legendes op. Opvallendste afwezigen in de lijst zijn Randy Wanten en Will Leurs. De eerste gaat ongetwijfeld nog wat doelpuntjes meepikken. De tweede is ontzettend eager om zijn record van oudste Ster- doelpuntenmaker verder aan te scherpen. Zal het hem gaan lukken? Toppers als Mike Schippers, Mark Habets, Milan Maessen, Marc Lacroix en Jari Knoops zijn hem dit seizoen in ieder geval al voorgegaan.

Wij wensen alle topscorers veel succes toe bij hun doelpuntenjacht. ••• Rob •••

Naam   Team   Goals