• De Ster als enigste ongeslagen in 1e klasse C

Het was een vreemde wedstrijd zondag tegen Sportclub Susteren. Voor De Ster was dat normaal dit seizoen. Eerst werd EFC als nr 1 van de eerste plaats afgehouden. Daarna liep Volharding als koploper tegen een zeeperd op in Stein. En vandaag was de beurt aan Susteren.

Het was dat De Ster een achttal kansen onbenut liet waardoor de laatste minuten Susteren met 8 man voor de kist ging hangen en de absolute uitblinker dit seizoen doelman Noel Jamin de zege nog in extremis moest veilig stellen toen vijf minuten voor tijd Stijn Keulen een vrije trap in de linkerbovenhoek krulde. Met een katachtige reactie haalde Noel de bal uit de bovenhoek. In de tegenaanval wist De Ster 2 meter voor het doel van doelman Vlemmings de bal langs de verkeerde kant van de paal te schieten.

Als de geel/zwarten ietwat zuiniger met de kansen omspringen dan wordt De Ster een geduchte tegenstander voor iedere ploeg.

Veel voetballiefhebber hadden het sportpark in Susteren aangedaan. De meeste waren zeer lovend over het spel van De Ster. Trainer Pedro Ricksen en assistent Frans Beaujean hebben de nieuwelingen goed ingepast in het team. Nu ook Yoell Henssen startklaar lijkt tezijn kan men bijvoorbeeld met gemak de geblesseerden Guillermo Lange en Frank Kamps opvangen. Een weelde die de trainersstaf de afgelopen jaren niet kende.

De wedstrijd: Na 19 seconden konden de talrijk meegereisde supporter juichen toen Marchello Paterek als uitblinker in het veld al de 0-1 liet aantekenen.De Ster domineerde de gehele eerste helft en pas in de 42e minuut kreeg Noel het eerste schotje op doel te verwerken. In de 34e minuut viel Timo geblesseerd uit en kwam Frank Kamps in het veld.

De tweede helft eenzelfde spelbeeld, De Ster domineerde maar vergat te scoren. In de56e minuut bracht een dieptepass van Frank Kamps op Marchello de bevrijdende 0-2 op het scorebord.

Even later, Marchello bleef op de linkerzijde keer op keer zijn opponent de baas en 5 minuten later belandde een bal op de kruising. Maar in de 77e minuut kreeg men spijt van het missen van grote mogelijkheden toen Jip Vergoossen in de rebound de 1-2 liet aantekenen.Nu had je de poppen weer aan het dansen. De Ster schoot via Frank op de paal en in blessuretijd wist Sjoerd een bal van 2 meter niet te verzilveren en zo was het net als in de vorige ontmoeting met Susteren billen knijpen in de laatste minuten.

Door een excellente Davy Hodselmans en Noel bleef het verdiend 1-2!

✏️ Esgee
    📸 Barry