• De Ster 1 - Chevremont 1 ★ 7-2 !

Als je dit seizoen schrijft over De Ster, dan heeft het veel weg van Jantje (of Sefke) huilt, Jantje (of Sefke) lacht….
    Maar wat wil je, eerst runner-up Deurne met 5-0 in de pan hakken, daarna Wilhelmina ‘08 aan de eerste overwinning helpen en nu vanmiddag kampioenskandidaat tot voor kort, Chevremont, met 7-2 vermorzelen.

Welke voetbalkenner weet me te voorspellen hoe het zondag in Susteren afloopt? Zijn er oorzaken aan te wijzen ? Ja natuurlijk Boyd Stoffels was terug van blessure en drukte de hele wedstrijd zijn stempel op het gebeuren. Op de rechterverdedigingsflank had de trainer Ruben Custers geposteerd en die speelde een wereldpartij zowel in verdedigend als in aanvallend opzicht en Giel Pierey speelde op een niveau om van te watertanden. En dan de rest van het elftal dat weer exact haar opdracht vervulde.

De wedstrijd: Vanaf de start zocht Chevremont de aanval en drong ver op. Na 5 minuten was het echter aan de overzijde prijs. Een dieptepass, ik dacht van Roel op Giel, die laatste sneed door de defensie en liet doelman Potgens geen schijn van kans 1-0.

De best knap combinerende gasten trachtten de bakens te verzetten. Maar weer zorgde Giel voor een gevaarlijke situatie. Zijn schot werd geblokkeerd door een verdediger en belandde pardoes op het hoofd van Boyd die dit presentje benutte 2-0.

Even dreigde het mis te gaan toen na een kwartier uit twee identieke kopballen van Daniel Meyer (hij scoort altijd tegen De Ster) en Brian Jacobs de stand weer in evenwicht werd gebracht 2-2.

Hierna had Chevremont even het overwicht maar Ruben, Davy, Timo en Roel konden met aan het hoofd doelman Noel Jamin de aanvallen pareren. De snelle uitvallen van de Ster bleven Chevremontcoach Pierik zorgen baren, en terecht want vlak voor rust profiteerde Guillermo Lange en Jeroen van Meyel van de onrust in de gastendefensie 4-2.

Wie na rust een agressiever Chevremont had verwacht kwam bedrogen uit. Nog steeds kreeg men Boyd Stoffels niet aan banden en bleven de aanvallers loeigevaarlijk voor het Kerkraadse doel. En al binnen 5 minuten maakte Giel met zijn tweede doelpunt duidelijk dat er voor dit Chevremont niks te halen viel 5-2.

Toen Boyd 10 minuten voor tijd door de defensie wandelde en Jeroen op maat bediende was het Jeroen die zijn tweede goal in de touwen joeg 6-2.

Dat Giel in de slotminuten op aangeven van de ingevallen Stan Loog de 7-2 scoorde maakte het voor de gasten, die waarschijnlijk de nederlaag tegen Venray nog niet te boven waren, nog pijnlijker.

Na de nederlaag van Veritas bij Wilhelmina doet De Ster goede zaken om de nacompetitie te ontlopen. Nog een ferme overwinning en het gestelde doel is zo goed als bereikt. Maar………. we willen ze eigenlijk alle drie winnen! AKKOORD?! 😉

✏️ Esgee
    📸 Barry Haberland